19 January 2014

TAHUN BARU, SEMANGAT BARU

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salam ceria..

Alhamdulillah, syukur pada Allah, Tuhan sekalian alam yang memberikan peluang dan keizinan kepada kami untuk terus berkongsi dan berkongsi kebaikan dengan anda semua. Berkongsi kesihatan dan kekayaan semestinya dengan SHAKLEE. 

Blog ini dah berwajah baru! Yes! sempena dengan tahun baru 2014 ini,  ia hadir bersama semangat yang membara dan keinginan yang membuak-buak untuk kami berusaha dan terus berusaha, berjuang dan berjuang sehingga tercapai segala impian dan keinginan yang terpendam selama ini, insyaAllah mudah-mudahan...

Kenapa kami obses dengan Shaklee?? Kenapa kami ingin menjadi jutawan Shaklee?? Ya Allah,  terlalu banyak sebab yang boleh kami senaraikan di sini.. Semua sebab-sebab ini menjadi push factor yang terlalu kuat untuk kami pastikan kami berjaya dengan Shaklee. Obses kami, bukan sekadar obses. Tapi satu impian yang tidak mustahil untuk kami capai. Berikut kami senaraikan 4 sebab kenapa kami perlu menjadi jutawan Shaklee:

1 - FINANCIAL FREEDOM
Ya.. hidup siapa yang tak dikekelilingi hutang? Majoriti orang hidupnya dikelilingi hutang. Hutang rumah, kereta, pinjaman peribadi, pendidikan, hatta ada orang yang buat pinjaman bank untuk kahwen! (kecuali saya :) ). Banyak sangat hutang sampai satu tahap, rasanya kita hidup untuk membayar hutang semata-mata. tak pernah habis. Jadi, dengan Shaklee kami yakin dan percaya, kami mampu langsaikan segala hutang menjelang tahun 2020. Itu azam kami, sesuai dengan tema Malaysia maju 2020.. hehe

2 - MEMBAHAGIAKAN ORANG LAIN
Kita ni hidup, bukan hanya untuk kita. Sekeliling kita ada ahli keluarga kita, mak, ayah, mak mertua, pak mertua, adik beradik, saudara mara, jiran tetangga. Mereka nilah antara orang-orang yang banyak membantu kita selama ni, terutamanya mak ayah kita. Kalau dulu mereka dah banyak berkorban untuk kita, apa kata kali ini kita pulak berkorban untuk mereka. Tanpa mereka siapalah kita. 

3 - MENAMBAH PAHALA DAN AMAL JARIAH
Bukankah nabi bersabda, " Apabila matinya anak Adam, maka terputuslah segala amalannya kecuali 3 perkara; SADAQAH JARIAH, ILMU YANG BERMANFAAT, dan doa anak yang soleh". Nampak tak kami highlight sadaqah jariah dan ilmu yang bermanfaat tu? InsyAllah, dengan rezeki yang kami terima ini, mudah-mudahan akan kami jadikan sebagai sadaqah jariah sama ada dalam bentuk zakat, derma, wakaf dan sumbangan yang pahalanya tak putus-putus apabila kami telah tiada kelak. Begitu juga dengan sedikit ilmu yang kami sampaikan, semoga ianya juga dapat dimanfaat oleh semua orang.

4 - MEMBANTU ORANG LAIN
Alhamdulillah, group kami, master2b semakin lama semakin berkembang. Networking (jaringan) juga kian lebar dan dalam. Syukur kepada Allah yang memberikan kami kekuatan untuk terus bertahan dan berusaha. Justeru, kami merasakan perlunya kami untuk berusaha membantu dowlines kami supaya lebih berjaya, dapat merasa apa yang telah kami dapat. Kami berhasrat dapat berkongsi ilmu, pengalaman, rahsia dan tips untuk berjaya dalam Shaklee dengan mereka. Semoga mereka juga dapat kami 'heret' untuk menjadi Jutawan Shaklee, InsyaAllah.

Empat sebab itu hanyalah dasarnya, kalau diperincikan lagi memang terlalu banyak. Cita-cita kami terlalu besar, perjalanan ke puncak kejayaan pun terlalu berliku. Semoga kami diberikan kekuatan dan keteguhan untu menempuh ranjau yang mendatang. Apapun, semua itu takkan tercapai tanpa D.U.I.T!
D - DOA
U - USAHA
I - IKHTIAR
T - TAWAKKAL

Doakan kami semua, insyAllah kita bertemu di puncak kejayaan, MASTER COORDINATOR!

Salam sayang, salam perjuangan,


Master2b
Razif Saliman & Noor Hazwani Wahab




Terima Kasih

Komen
0 Komen

No comments: