07 October 2014

BONUS PERIBADI

Assalamualaikum wbt...

Bagi anda yang masih tercari-cari peluang perniagaan sama ada secara tetap atau sambilan, saya amat mengesyorkan Shaklee sebagai medium yang terbaik. Kenapa saya cadangkan Shaklee? Kerana Shaklee merupakan sebuah syarikat yang sangat TERKENAL dan STABIL dalam lapangan supplement untuk kesihatan, kecantikan dan isi rumah. Shaklee sememangnya terkenal dengan produknya yang berkualiti. Sesuai dengan mottonya SELAMAT, BERKESAN dan MESRA ALAM. Shaklee sudah berada di Malaysia selama lebih 5 dekad lamanya. Penggunanya sudah melebihi 1 billion di Malaysia, menunjukkan pasarannya yang sangat luas. Selain itu, Shaklee juga menawarkan sistem perniagaan yang sangat menyeronokkan, mudah dan praktikal untuk kita pilih. Modal yang diperlukan amatlah KECIL jika dibandingkan dengan GANJARAN yang ditawarkan. Malah anda boleh memulakan bisnes Shaklee TANPA MODAL! Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut tawaran dan ganjaran Shaklee, anda boleh baca di sini.

BONUS PERIBADI

"Kak, banyak ke Bonus Shaklee bagi?"
"Macamana nak kira bonus Shaklee ni"
"Senang tak nak dapat bonus?"

Tu soalan biasa yang ditanya bagi sesiapa yang baru nak mulakan bisnes Shaklee. Soalan PERTAMA yang biasa ditanya adalah tentang BONUS. Ya, BONUS!. Mestilah kan, sebab kita join bisnes ni nak dapatkan UNTUNG. Nak buat belanja harian, nak beli barang. Untung tulah yang kita panggil BONUS. So, kali ini saya akan bercerita tentang BONUS, lebih spesifik lagi BONUS PERIBADI.

Apa itu bonus peribadi? Bonus peribadi ialah bonus yang Shaklee beri kepada pengedar bergantung kepada jualan peribadinya. Jualan peribadi ini pula bergantung kepada nilai Unit Volume (UV) produk tersebu yang berjaya dicapai dalammasa sebulan. Contohnya B Complex - 13UV, Vitalea - 23UV, ESP 39UV dan lain-lain lagi. UV-uv ini dikira dan dikumpul setiap bulan, bermula 1hb sehingga 30/31hb. Pada 30/31hb setiap bulan, uv-uv ini akan dijumlahkan dan dari situlah bonus peribadi ditentukan.

Nak bagi mudah faham, anda boleh merujuk kepada grafik di bawah ini.


Sebagai contoh:

Jika anda membuat belian sebanyak RM480, UV terkumpul anda ialah 150uv. Anda akan diberi bonus sebanyak 5%, iaitu RM24.00 (lebih kurang)

Jika anda membuat belian sebanyak RM1920, UV terkumpul anda ialah 600uv. Anda akan diberi bonus sebanyak 11%, iaitu RM211.20 (lebih kurang)

Jika anda membuat belian sebanyak RM9600, UV terkumpul anda ialah 3000uv. Anda akan diberi bonus sebanyak 21%, iaitu RM2384.00 (lebih kurang). Sekiranya anda berjaya mencapai 3000uv dalam masa sebulan, anda akan dinaikkan pangkat daripada DISTRIBUTOR ke SUPERVISOR anda layak mendapat BONUS KENAIKAN PANGKAT iaitu RM368.00

Nampak tak? Semakin tinggi UV yang berjaya anda kumpul dalam masa sebulan, semakin tinggi BONUS yang anda terima. Untuk pengetahuan anda, bonus akan dimasukkan terus ke dalam akaun anda pada setiap 15hb setiap bulan. Menarikkan, bukan? Bonus di pertengahan bulan. Orang lain sibuk mencongak duit baki gaji yang tinggal, kita boleh tersenyum riang sebab dapat 'gaji' di tengah bulan.

ANDA NAK BONUS?
Mudah saja! langkah pertama yang perlu anda lakukan adalah mendaftarkan diri sebagai pengedar Shaklee. Anda boleh ketahui cara mudah untuk mendaftar keahlian di sini. Ataupun terus menghubungi kami di melalui saluran-saluran berikut:

Sms / wassap: Razif (012-7973240) Wani (017-5359154)
Email: razifsaliman@gmail.com
Facebook: Noor Hazwani (klik sini)
Face-to-face: Lokasi pertemuan sekitar Baling @ Sungai Petani (weekend)

Sehingga ketemu lagi....


Salam Sayang,
Wani & Razif 

Terima Kasih

Komen
0 Komen

No comments: